Dr. Jordi Sasot Llevadot

Es médico especialista en Psiquiatría y Pediatría por la Universidad Autónoma de Barcelona (Unidad Docente Vall d'Hebron) desde el 1983.

Magíster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por el Departamento de Farmacología y Psiquiatría de la Universidad Autónoma de Barcelona con la cualificación de Sobresaliente.

Colegiado por el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona con el nº 13.345.

Pertenece al Cuerpo Facultativo del Centro Médico Teknon dónde dirige la Unidad de Paidopsiquiatria (Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil).

Presidente de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de la Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Miembro de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Miembro de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la Societat Catalana de Pediatria.

Miembro de la Asociación Española de Pediatria.

Miembro del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Profesor del Postgrado en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Actividades profesionales y publicaciones

Centre Psicopediàtric Guia ha organizado desde el 1990 cursos de postgrado para actualizar la formación de psiquiatras infanto-juveniles, pediatras, médicos de familia, psicólogos, psicopedagógos, logopedas y especialistas afines.

Desarrolla programas de formación y asesoramiento para Escuelas de Padres y Madres y asociaciones de Madres y Padres de Alumnos (AMPAS) a través de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya. Establece relaciones con Universidades, Fundaciones y Centros Hospitalarios nacionales y extranjeros con los que mantiene acuerdos de consultoría con el objetivo de desarrollar protocolos de investigación, intervención terapéutica, formación y control de calidad de servicios.

Nuestra actividad científica se está publicando en diversas editoriales en formato papel y digital. Igualmente, uno de los objetivos más importantes es la divulgación científica de nuevos conocimientos en salud mental infanto-juvenil mediante radio, televisión y prensa.

Cafè col.loqui amb el Dr. Jordi Sasot a Girona

Actividad docente

Cafè col.loqui amb el Dr. Jordi Sasot

divendres, 27 de setembre a les 17h

TDAH: Què és el tractament multimodal?

Lloc:

Centre Cívic Santa Eugènia

C.Santa Eugènia, 146

17006 - Girona

Cliqueu per a inscripció

logo tdah

   

Entrevista al Dr.Jordi Sasot i la Rosa Mª Ibáñez a "El Periódico de Catalunya"

Artículos de prensa

 “Psico GUIA” és una nova aplicació gratuïta per a mòbil que ofereix respostes preventives clínicament autoritzades als pares"

Publicat a: El Periódico de Catalunya
Data: divendres, 6 de setembre de 2013
 
¿Pot ser TDAH? ¿Té símptomes de dislèxia? ¿Està deprimit? ¿La seva ansietat és normal?
 
-¿Com poden detectar els pares si els seus fills tenen algun trastorn psicològic?
 
Una de les principals raons per les quals els nens no són diagnosticats puntualment quan pateixen un trastorn psicològic es deu al fet que els pares
tendeixen a confondre els primers senyals de problemes psicològics amb problemes de falta de maduresa aparentment benigna del comportament infantil i assumeixen que certs comportaments són normals.
 
A aquest nivell, aconsellem utilitzar l’App per a mòbil “Psico GUIA”, un instrument creat a la nostra Unitat i que reuneix els principals senyals d’alarma en salut mental durant la primera infància, etapa escolar i adolescència.
 
També a la web del nostre grup “centreguia.cat” es troben molt detallats els senyals d’alarma per a les diferents edats.

-Suposo que la prevenció és fonamental per no arribar a danys més importants...
 
Poder tractar un problema de salut mental quan comença a donar senyals d’alerta ens permet, en la majoria dels casos, aconseguir una precoç i millor resposta diagnòstica i terapèutica. Anticipar-se és bàsic en salut mental infantil i adolescent.
 
-¿Quins són els millors tractaments que s’ofereixen des del seu equip?
 
El nostre grup professional està especialitzat a diagnosticar i tractar els problemes psiquiàtrics, psicològics i psicopedagògics de la infància, adolescència
i joventut en exclusiva. La nostra experiència en TDAH, Trastorns de Conducta, Trastorns de l’Aprenentatge, Trastorns d’Ansietat i Trastorns Depressius ens permet oferir una adequada garantia de qualitat dels nostres serveis professionals, ja que en l’actualitat treballem en línia amb els millors serveis clínics de l’American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, entitat de
la qual som membres.
 
-¿Quants anys avalen la seva experiència?

En els últims 25 anys el nostre equip professional dirigit pel Dr. Jordi Sasot, psiquiatre infantil i adolescent, i Rosa María Ibáñez Bordas, psicòloga clínica infantil i adolescent, ha pogut atendre una població infantil i adolescent pròxima als 11000 pacients gràcies a un molt cuidat grup multiprofessional medicopsiquiàtric especialitzat, psicològic i psicopedagògic que ens permet realitzar una àmplia tasca assistencial, docent i d’investigació, aquests últims
aspectes amb diverses Universitats, Fundacions i Institucions de salut mental.
 
-Moltes vegades aquests trastorns també comporten un seriós problema als pares...
 
Els pares necessiten orientació i entrenament educatiu, ja que aquests pacients descompensen molt el nucli familiar i els seus membres requereixen en la majoria dels casos suport especialitzat. Els nostres serveis inclouen intervenció psicoterapèutica familiar.
 
-Un dels objectius destacats del seu grup professional és la divulgació científica. Que arribi la informació a les famílies és essencial per conscienciar-nos sobre aquest tipus de problemes que poden condicionar i alterar la vida adulta, ¿no és així?

Avui dia molts pares estan plenament conscienciats i, en base a això, cuiden adequadament la formació i educació dels seus fills, motiu pel qual davant de qualsevol problema mèdic, psicològic o psicoeducatiu busquen una resposta eficaç. Cada vegada hi ha un coneixement més gran que ens permet prevenir i anticipar-nos. La nostra tasca científica i divulgadora va en aquesta línia, sempre útil i necessària.
 
 
entrevistaPeriodico
   

Nova guia - El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu

Libros y artículos científicos

Text extret de la publicació “El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu”, guia per a mestres i professors publicat per la Generalitat de Catalunya, Departament d’Ensenyament, 2013. 

tdah protocol educatiu

 

“ Jo de petit tenia TDAH, però, com que això no es coneixia, deien que era trapella i nerviós, que em distreia i que era incapaç d’estar-me un minut assegut. Suspenia a l’escola i els meus pares estaven molt preocupats. Amb el temps no m’he curat, però he après a canalitzar aquest excés d’energia de forma constructiva. Vaig tenir la sort de trobar persones que em van ajudar en l’adolescència ”.

Luís Rojas Marcos, professor de psiquiatria de la Universitat de Nova York

PRESENTACIÓ

Totes les persones tenen dificultats ocasionals per romandre asseguts, parar atenció o controlar la impulsivitat. Però, per a alguns infants i adolescents la dificultat és tan manifesta i persistent que condiciona el seu desenvolupament personal, així com les relacions amb les altres persones i la seva adaptació a l’entorn familiar, escolar i social.

La normativa existent recull la importància de la identificació i atenció educativa a l’alumnat amb TDAH, ja que el TDAH pot obstaculitzar el seu accés al currículum i limitar el seu èxit escolar.

 

Més...

   

Ansiedad y trastornos psicosomáticos en el niño y el adolescente

Videoteca

 

Los niños y adolescentes con un perfil temperamental ansioso tienen más dificultades para expresar y gestionar sus emociones y toleran peor las situaciones de estrés. Esto puede provocar que su propio cuerpo exprese con síntomas físicos sus dificultades emocionales. La Dra. Rosa Mª Ibáñez, Psicóloga de Teknon y Centre Guia, nos explica cómo identificar a estos niños para poderles ayudar.

 

   

Página 5 de 9

<< Inicio < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Siguiente > Fin >>

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Jueves 14 Marzo 2019, 15:14