Dr. Jordi Sasot Llevadot

Es médico especialista en Psiquiatría y Pediatría por la Universidad Autónoma de Barcelona (Unidad Docente Vall d'Hebron) desde el 1983.

Magíster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por el Departamento de Farmacología y Psiquiatría de la Universidad Autónoma de Barcelona con la cualificación de Sobresaliente.

Colegiado por el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona con el nº 13.345.

Pertenece al Cuerpo Facultativo del Centro Médico Teknon dónde dirige la Unidad de Paidopsiquiatria (Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil).

Presidente de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de la Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Miembro de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Miembro de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la Societat Catalana de Pediatria.

Miembro de la Asociación Española de Pediatria.

Miembro del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Profesor del Postgrado en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Cal conèixer el TANV

Artículos de prensa

"...cal conèixer un trastorn poc conegut, el trastorn de l'aprenentatge no-verbal (TANV)..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1354

Data: 8 de març de 2013

Dins dels trastorns de l'aprenentatge cal conèixer un trastorn poc conegut, el trastorn de l'aprenentatge no-verbal (TANV), aquests nens en els primers cursos de primària presenten un conjunt d'alteracions responsables d'un baix rendiment escolar:

1.- Tenen dificultats en la integració visioespaial: dificultats per reconèixer lletres i números i poca memòria visual. Habitualment poden mostrar gran atenció pels petits detalls, obviant el conjunt global.

2.- Solen presentar un cert retard en l'adquisició de les habilitats psicomotrius.

3.- Presenten dificultats en les habilitats organitzatives: poden presentar dificultats a l'hora de generar hipòtesis, planificar, organitzar i generalitzar solucions.

4.- Són nens que es desorienten amb facilitat i presenten dificultats per entendre els conceptes de temps.

5.- Presenten dificultats en l'ús i la comprensió de la comunicació no-verbal (com les expressions facials) i dels aspectes pragmàtics del llenguatge (ironies, doble sentit, etc.) volen però no saben com interactuar.

6.- Mostren dificultats en la comprensió de les emocions.

7.- Són nens que també tenen dificultats per adaptar-se als canvis en la seva rutina diària.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00