Dr. Jordi Sasot Llevadot

Es médico especialista en Psiquiatría y Pediatría por la Universidad Autónoma de Barcelona (Unidad Docente Vall d'Hebron) desde el 1983.

Magíster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por el Departamento de Farmacología y Psiquiatría de la Universidad Autónoma de Barcelona con la cualificación de Sobresaliente.

Colegiado por el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona con el nº 13.345.

Pertenece al Cuerpo Facultativo del Centro Médico Teknon dónde dirige la Unidad de Paidopsiquiatria (Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil).

Presidente de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de la Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Miembro de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Miembro de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la Societat Catalana de Pediatria.

Miembro de la Asociación Española de Pediatria.

Miembro del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Profesor del Postgrado en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Nens i adolescents distrets

Artículos de prensa

"...Hi ha infants i adolescents que tenen aquesta dificultat d'una manera contínua, no tenen distraccions, són distrets..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1360

Data: 19 d'abril de 2013

Tots els infants i adolescents poden tenir moments de distracció, són situacions completament normals encara que de vegades també poden tenir conseqüències. Qui no ha perdut o oblidat alguna cosa important! Ara bé, imaginem que això ens passés cada dia. Hi ha infants i adolescents que tenen aquesta dificultat d'una manera contínua, no tenen distraccions, són distrets.

A causa d'això, sembla que enes miren i ens senten, però no ens escolten, ja que no mantenen l'atenció i no acaben el que comencen. A casa i a l'escola no poden seguir les instruccions de manera que tenen la sensació de no poder comprendre el que se'ls explica, tampoc no són capaços d'anotar a l'agenda les tasques complementàries d'alguna lliçó que no van entendre, de manera que quan arriben a casa es repeteix el de cada dia: "I l'agenda?", "Tens deures?".

Tot això condiciona l'esforç i la motivació, i amb això la conducta adaptativa i el rendiment escolar.

És bàsic identificar aquests nens i adolescents, ja que les seves dificultats els poden condicionar des d'un fracàs escolar fins a un significatiu desordre emocional i/o afectiu, i més avui en dia que tenim els tractaments adequats.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00