Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Estils Afectius

Artículos de prensa

"...però durant els primers anys el que cal fer es guiar-los i explicar-los quines són les seves responsabilitats..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1318

Data: 22 de juny de 2012

El desenvolupament escolar dels vostres fills depèn en gran part de si han après o no des de ben petits, a l'escola bressol o en l’etapa prèvia a l'escola primària, a complir amb els seus deures.

Generalment, les mares dediquen diverses hores a la setmana a reforçar els coneixements que els seus fills han après a l'escola, però durant els primers anys el que cal fer es guiar-los i explicar-los quines són les seves responsabilitats, a més de preguntar-los quines són les seves motivacions, o què els agradaria pintar o dibuixar per incentivar la seva capacitat de raonament.

Algunes vegades els pares fan les tasques als seus fills sobretot quan els noten indiferents, irritables o malhumorats, però això, en comptes d`ajudar-los en el seu desenvolupament,  si es repeteix en moltes ocasions, pot afectar els seus hàbits d'estudi en un futur. El més convenient és crear un lloc a casa on el nen trobi un ambient tranquil, sense interrupcions, i que l'acostumeu des de l'escola bressol a tenir un tenir un horari fix d’estudi. Si és molt petit (1-2 anys) tindrà suficient amb 15 minuts de pràctica: durant l’etapa preescolar (3-6 anys) uns 45 minuts, i caldrà augmentar el temps segons augmenti la seva edat.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00