Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Entrenant pares

Artículos de prensa

"Potenciar i fomentar el vincle afectiu entre pares i fills afavoreix el fluir d’un clima familiar positiu..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1246

Data: 28 de Gener de 2011

En el darrers anys diversos estudis han confirmat l’eficàcia de l’anomenat “training per pares”, segons dades del National Institute for Health anc Clinical Excelence (NICE, 2010). Així, la prevalença se situa en un 4’5% de nens amb conducta disruptiva i en un 2’4% de les nenes, en els quals es pot interferir de forma significativa per a un millor funcionament en societat.

Estudis al respecte apunten que els trastorns del comportament disruptiu constitueixen més de la meitat de les consultes clíniques que es realitzen. Una espiral acumulativa a mode de “bola de neu” fa que els pares busquin ajuda professional que els orienti en el tractament adequat d’aquest tipus de problemàtiques.

 

Saber triar la conducta adient en cada moment, les pautes a aplicar, quan actuar o quan ignorar, si donar atenció o no, minimitzar en quin moment deixar passar o no  certes actituds, què fer al respecte, ser oportú o saber triar la millor decisió... totes aquestes qüestions no sempre són fàcils o difícils.

 
 

En definitiva, saber seleccionar el millor i no equivocar-se si és possible.

Potenciar i fomentar el vincle afectiu entre pares i fills afavoreix el fluir d’un clima familiar positiu.

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