Dr. Jordi Sasot Llevadot

Es médico especialista en Psiquiatría y Pediatría por la Universidad Autónoma de Barcelona (Unidad Docente Vall d'Hebron) desde el 1983.

Magíster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por el Departamento de Farmacología y Psiquiatría de la Universidad Autónoma de Barcelona con la cualificación de Sobresaliente.

Colegiado por el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona con el nº 13.345.

Pertenece al Cuerpo Facultativo del Centro Médico Teknon dónde dirige la Unidad de Paidopsiquiatria (Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil).

Presidente de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de la Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Miembro de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Miembro de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la Societat Catalana de Pediatria.

Miembro de la Asociación Española de Pediatria.

Miembro del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Profesor del Postgrado en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

TDAH: nens adoptats

Artículos de prensa

"Entre els problemes que poden presentar els nens adoptats es troben les dificultats neurològiques í psicològiques..."

Publicat a: revista Tot Sant Cugat, n.1258

Data: 21 d'abril de 2011

 

En els últims anys hem presenciat un increment exponencial de la taxa d'adopcions internacionals al nostre país, que segueix la tendència del que ja s’esdevenia en altres països desenvolupats europeus i als EUA.

Entre els problemes que poden presentar els nens adoptats es troben les dificultats neurològiques í psicològiques, que en general tenen més transcendència en adopcions per sobre dels dos anys d'edat (d'acord amb l’informe publicat al journal of the American Medical Association un nen adoptat presenta com a mínim en el seu desenvolupament el retard d'un mes per cada cinc que passa en una institució)

Entre les seves dificultats destaquen els trastorns del desenvolupament psicomotor, les alteracions de la parla i del llenguatge, les alteracions emocionals i afectives, els trastorns de la conducta (hiperactivitat) i els trastorns de l'atenció amb les seves conseqüències per a l'aprenentatge.

En l'estudi de la població adoptada s'ha de ser molt acurat: encara que sabem que el predomini de TDAH és molt més alt, també són nens amb un cervell que necessita temps per madurar i el seu diagnòstic psiquiàtric i psicològic ha de ser sempre molt prudent.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00