Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Accés a la universitat

Articles de premsa

"Arriba el moment de decidir si alumnes amb Dislèxia i/o TDAH i han de realitzar les proves d'accés a la Universitat es presenten per la via regular, o ho fan a través del Tribunal Ordinari Específic (TOE)..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1653
Data: 15 de Gener de 2019

Com cada any, arriba el moment de decidir si els alumnes que tenen Dislèxia i/o Trastorn per Dèficit d'Atenció (TDAH) i han de realitzar les proves d'accés a la Universitat es presenten per la via regular, o ho fan a través del Tribunal Ordinari Específic (TOE) per a alumnes amb dificultats. Aquest any les dades per sol·licitar-ho són fins al 20 de febrer, per tant, és ara quan es tramita. Com a avantatges els exàmens tenen una durada habitual d'1h 30' i es dona mitja hora més per cada examen, els estudiants situats ja dintre de l'aula poden descansar 15' abans del següent.

Els professors que corregeixen saben que es tracta d'exercicis realitzats per aquest alumnat i s'avalua en funció del contingut i es valora diferent altres formats de la presentació o formes d'expressió. En els exàmens de les matèries que no siguin de llengua, les errades en l'ortografia no poden variar la nota final. En llengües es compta només un per tipus d'errada igual, i només, un de cada cinc errors en l'accentuació. Els de segmentació, inversió, substitució i omissió de lletres o síl·labes es compten un de cada tres errors repetits.

Ho trobareu explicat i ampliat a la nostra web 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00