Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Orientació a l'escola

Articles de premsa

"...Per poder enfocar qualsevol acte d'orientació escolar, els professors necessiten com a primer objectiu conèixer la capacitat que li pot demanar al seu alumne...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1406

Data: 14 de març de 2014

L'escola pot ser un lloc molt important per a la contenció i l'educació del nen amb trastorn per dèficit d'atenció o pot ser també el lloc on es presentin els primers símptomes d'inadaptació i de fracàs personal, que és molt més greu que el fracàs escolar. Per tant, hem d'incloure l'escola al pla de tractament multimodal.

Per poder enfocar qualsevol acte d'orientació escolar, els professors necessiten com a primer objectiu conèixer la capacitat que li pot demanar al seu alumne. Com es veu afectada aquesta capacitat pel seu problema atencional, per tal d'estructurar i organitzar les tasques quan són massa difícils, de llarga durada o bé oferir la supervisió necessària. Trobar estratègies per millorar l'atenció de l'alumne millora la seva conducta disruptiva i al mateix temps rescata la seva autoestima. Per tal d'afavorir aquesta posada en marxa comptem amb l'aplicació del que s'anomena Pla Individualitzat, que presentant a l'escola un informe diagnòstic que verifiqui aquesta necessitat d'ajuda, es pot demanar en l'educació Primària, Secundària i Batxillerat segons l'actual llei d'educació.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00