Dr. Jordi Sasot Llevadot

És metge especialista en Psiquiatria i Pediatria per la Universitat Autònoma de Barcelona (Unitat Docent Vall d'Hebron) des del 1983.

Magíster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil pel Departament de Farmacologia i Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la qualificació d'excel·lent.

Col·legiat pel Col·legi Oficial de Metges de Barcelona amb el nº 13.345.

Pertany al Cos Facultatiu del Centro Médico Teknon on dirigeix la Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil).

President de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Membre de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Membre de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la Societat Catalana de Pediatria.

Membre de la Asociación Española de Pediatria.

Membre del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Professor del Postgrau en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Manifestació del TDAH en nens

Articles de premsa

"El trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns més freqüents en nens i adolescents..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1228

Data: 24 de setembre de 2010

 

El trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns més freqüents en nens i adolescents. Les principals manifestacions són la manca d’atenció, la hiperactivitat i la impulsivitat. Segons el DSM-IV-TR (Manual Diagnòstic i Estadístic de l’Acadèmia Americana de Psiquiatria), les manifestacions clíniques dels seus símptomes són:

  • Manca d’atenció:

Tenen dificultats per mantenir l’atenció en tasques escolars i socials. Hi senten, però no escolten. No sempre segueixen les ordres i les instruccions i tenen dificultats per organitzar i planificar. Tot això genera habitualment importants dificultats d’aprenentatge.

  • Hiperactivitat:

Són nens que no poden estar quiets, tant a casa com a l’escola. S’aixequen del seient, ho toquen tot i no paren quiets. Dins la infància la hiperactivitat és més significativa, més tard, en l’adolescència, és menys evident, predomina una sensació interna d’inquietud.

  • Impulsivitat:

Són nens i adolescent que sovint interrompen i donen respostes precipitades. Impacients i poc reflexius, actuen sense pensar. Això genera problemes conductuals.

Per plantejar-se un possible diagnòstic de TDAH, les manifestacions abans descrites s’han de produir almenys en dos llocs diferents, habitualment a casa i a l’escola.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00