Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Respondre a un tema de dislèxia

Artículos de prensa

"La dislèxia és un trastorn rellevant de l'aprenentatge que afecta la lecto-escriptura i que pot aparèixer al marge d'una intel·ligència normal, una escolarització adequada i un entorn sociofamiliar satisfactori."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1669
Data: 7 de Maig de 2019

La dislèxia és un trastorn rellevant de l'aprenentatge que afecta la lecto-escriptura i que pot aparèixer al marge d'una intel·ligència normal, una escolarització adequada i un entorn sociofamiliar satisfactori. Per comprendre què passa a nivell neurològic en la dislèxia, sabem que el cervell està format per dos hemisferis connectats entre si.

L'hemisferi esquerre està especialitzat en la informació dels processos del llenguatge i l'hemisferi dret està especialitzat en la informació visual i espacial. Actualment, les darreres investigacions valoren la dislèxia com una dificultat en la descodificació, un nen llegeix "bicicleta" i la veu representada, un nen dislèxic no arribaria al significat de la paraula. Intentar comprendre la relació entre fonemes-grafemes i la seva automatització durant la lectura és clau en les dificultats dels dislèxics. Per tant, és important a l'edat de 5-6 anys detectar-la, coincidint amb P-5 (el reconeixement de lletres i la velocitat lectora estaria en unes 15 paraules x minut a finals de curs). A 1r de Primària estaríem en unes 35 paraules x minut. Amb 7 anys, 2n de Primària, la velocitat lectora passa a ser ja d'unes 60 paraules x minut i acaben sobre 70 paraules x minut a fi de curs.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Martes 21 Noviembre 2023, 11:59