Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Respondre a un tema de dislèxia

Artículos de prensa

"La dislèxia és un trastorn rellevant de l'aprenentatge que afecta la lecto-escriptura i que pot aparèixer al marge d'una intel·ligència normal, una escolarització adequada i un entorn sociofamiliar satisfactori."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1669
Data: 7 de Maig de 2019

La dislèxia és un trastorn rellevant de l'aprenentatge que afecta la lecto-escriptura i que pot aparèixer al marge d'una intel·ligència normal, una escolarització adequada i un entorn sociofamiliar satisfactori. Per comprendre què passa a nivell neurològic en la dislèxia, sabem que el cervell està format per dos hemisferis connectats entre si.

L'hemisferi esquerre està especialitzat en la informació dels processos del llenguatge i l'hemisferi dret està especialitzat en la informació visual i espacial. Actualment, les darreres investigacions valoren la dislèxia com una dificultat en la descodificació, un nen llegeix "bicicleta" i la veu representada, un nen dislèxic no arribaria al significat de la paraula. Intentar comprendre la relació entre fonemes-grafemes i la seva automatització durant la lectura és clau en les dificultats dels dislèxics. Per tant, és important a l'edat de 5-6 anys detectar-la, coincidint amb P-5 (el reconeixement de lletres i la velocitat lectora estaria en unes 15 paraules x minut a finals de curs). A 1r de Primària estaríem en unes 35 paraules x minut. Amb 7 anys, 2n de Primària, la velocitat lectora passa a ser ja d'unes 60 paraules x minut i acaben sobre 70 paraules x minut a fi de curs.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00