Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Què és un TEA?

Artículos de prensa

... es manifesten com la presència de moviments motors o repetitius, ús d’objectes o parla estereotipada, interessos restringits i/o obsessius d’intensitat gradual...

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1645
Data: 20 de Novembre de 2018

El TEA es caracteritza per un trastorn del neurodesenvolupament que es manifesta per la presència d’una actitud extremadament restringida en activitats i interessos que afecten el llenguatge, la interacció social i la comunicació.
Aquestes manifestacions poden variar molt en funció del nivell de desenvolupament i edat de cada nen.
Es manifesten com la presència de moviments motors o repetitius, ús d’objectes o parla estereotipada, interessos restringits i/o obsessius d’intensitat gradual, hiper-hipo sensibilitat sensorial, fascinació per objectes que roden, giren, rodes.
En l’actualitat molts nens es beneficien d’un diagnòstic i intervenció precoç, a través de proves com DENVER (0-5 anys); British Columbia; M-CHAT (18-24 mesos. Diana Robins, U. Georgia. USA); CAST (36-48 mesos. Scott i Baron, U. Cambridge); A-DIR i A-DOS (Catherine Lord, W. Cornell Medical College NY).
Una detecció precoç permet posar en marxa programes d’intervenció que milloren l’adaptació a l’escola i a la comunicació.

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Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00