Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Educar i fer-ho bé!

Artículos de prensa

"...L'actitud educativa va lligada al desenvolupament de l'autoestima..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1543

Data: 23 de novembre de 2016

Parlar avui dia de l'educació dels fills és tema prioritari, no només dins de variables de normalitat, sinó també per la seva repercussió preventiva en nens i adolescents que presenten alteracions comportamentals. Som tots plenament conscients del determinisme genètic i com condiciona el desenvolupament del cervell, ara bé, l'educació és un fet clau que mitjançant la família pot modificar de forma significativa i favorable el desenvolupament dels nostres fills. La genètica i l'educació són dues cares de la mateixa moneda.

Què hem de fer, per fer-ho bé?

Avui, als professionals de la salut mental i de l'educació ens preocupa molt més saber transmetre als pares actituds educatives, que són variables prioritàries, que no pas només receptes educatives. L'actitud educativa neix de l'observació i la reflexió, neix del pensament i no del mimetisme.

L'actitud educativa va lligada al desenvolupament de l'autoestima, que facilita l'acceptació dels fills, i la disciplina, que facilita el desenvolupament de la capacitat de frustració. Tot plegat, juntament amb una satisfactòria capacitat de contenció de les ansietats per part dels pares.

Educar és possible si no obviem el diàleg que ens porta a trobar les millors solucions.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00