Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Si ens ajuden, estudiem

Artículos de prensa

"...Com més indolència de l'adolescent, més pressió, angoixa i frustració de la pròpia mare...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1404

Data: 28 de febrer de 2014

Al matí parlava amb una mare que no sabia què fer amb la seva filla de 16 anys.

S'havia enamorat i a més tenia una "mala època". Tot plegat havia produït una desmotivació absoluta cap als estudis amb la corresponent indolència i passivitat adolescent cap al tema. "Volia deixar d'estudiar"... "Què fem amb una adolescent de 16 anys tot el dia desocupada i sense fer res?".

Discussions des de primera hora, mal humor, apatia. Com més indolència de l'adolescent, més pressió, angoixa i frustració de la pròpia mare, va implícit en la situació.

A la tarda, parlava amb una directora d'escola que aplica la tècnica de fer cinc avaluacions i ajustar el currículum escolar a aquests adolescents que estan a punt d'abandonar, que qualsevol revés vital (separacions, problemes econòmics o laborals dels pares, temes de salut) fan que es trenqui el seu equilibri a l'hora d'afrontar i madurar.

És iatrogènia aplicar el ritme acadèmic normal a algú que s'ha deprimit? Per fi adaptem la situació a les necessitats dels alumnes. I és que les crisis han d'ajudar a madurar i no haurien de ser un motiu per perdre's a l'adolescència.

 

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00