Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

El temps d'aprendre

Artículos de prensa

"...la pressa i la impaciència planegen sobre la vida diària de milers de nens i adolescents...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1396

Data: 3 de gener de 2014

El temps és un bé però al mateix afany de no perdre ni un minut que tenim comporta efectes secundaris en els nostres fills, la pressa i la impaciència planegen sobre la vida diària de milers de nens i adolescents. La pressa va acompanyada de la mà de la seva millor amiga, la pressió i, a més, de la mateixa manera que un virus, resulta extremadament contagiosa. En els seus somnis ressonen frases com "corre que arribem tard", "cuita!", "acaba els deures", "correm, correm tots"... Després, seure a la cadira i concentrar-se és de cert una tasca poc compatible.

Si això ho intensifica el fet de tenir algun trastorn, tipus dèficit d'atenció, la situació demana estratègies. Per millorar l'atenció és important: donar suport, ajudar a resoldre els problemes diaris perquè no s'acumulin, fraccionar el temps, fer pauses breus, no focalitzar-ho tot en els resultats, sobretot, si té dificultats, gratificar o elogiar el bon rendiment i millores, ajudar però no resoldre els seus problemes d'organització perquè a l'escola no hi som i no tindrà entrenada la seva autonomia i, el més important, fer tot això amb complicitat, en definitiva, fer-ho possible i així és com es va tractar a la 3ª Jornada TDAH Respostes que ajuden.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Martes 21 Noviembre 2023, 11:59