Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Intervenció infantil precoç

Artículos de prensa

"...Treballar amb programes d’intervenció primerenca ajuda a la maduració..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1336

Data: 2 de novembre de 2012

Una de les publicacions més consultades pels pares a USA és “Washington Parent” pels articles del NIMH (National Institute Mental Health) principal grup de recerca i investigació de la ciutat de Bethesda. Les seves últimes recerques es realitzen sobre la “intervenció primerenca”. En etapes preescolars de 0 a 6 anys els principals trastorns es poden identificar amb les proves corresponents de desenvolupament cognitiu, maduració, llenguatge i conducta adaptativa. Això permet establir un correcte diagnòstic en edats preescolar, oferint el tractament d’intervenció adequat.

Aquesta mateixa setmana venia a consulta un nen de 4 anys que va caminar als 16 mesos i parlava menys de 10 paraules als dos anys, feia ecolàlies i repetició de sons. També, quan va iniciar l’educació infantil, amb el contacte amb altres nens no interactuava i presentava dificultats d’hàbits i socialització. Els pares van fer una primera consulta i explicaven que els havien dit que tornessin als 6 anys. No convençuts demanaven de nou una altra opinió ja que des de l’escola i l’entorn familiar més proper els comentaven que hi havia solucions. Treballar amb programes d’intervenció primerenca ajuda a la maduració. Tranquil·litzar els pares o ajudar els nens? O millorar la maduració fent les dues coses alhora.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00