Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Deures escolars

Artículos de prensa

"...Països com Finlàndia aposten per uns deures mes creatius..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1316

Data: 8 de juny de 2012

Quan era petita i acabava els deures sentia una forma de plaer especial. Ja de més gran era quelcom ja assumit en la confortable rutina de la tarda. Fa poc més de dos mesos la principal Federació de Pares francesa va qüestionar la seva eficàcia. La majoria van confluir en la clau del debat, "quants i quins deures". Hi ha diverses opinions sobre si haurien de ser més adequats a les necessitats de cada nen o adolescent, perquè tinguin un profit més orientat a l'alumne. Als EUA comencen en 10' a l'educació Infantil, fins a arribar a 120‛­150‛ pels alumnes de Batxillerat.

El que és cert és que la majoria d’alumnes que van bé ho tenen com a norma diària. Països com Finlàndia aposten per uns deures mes creatius que consisteixen a sol.licitar informació per algun tema que es treballa a classe, promovent l’autonomia, la responsabilitat i l’esforç personal . Altres asseguren que en lloc d‘ensenyar el que ja s’aprèn a l'escola, seria interessant disposar de més temps lliure per desenvolupar altres aficions o inquietuds. El problema  està quan es necessiten més de dues hores diàries, perquè es genera un conflicte familiar diari. llavors caldria valorar cada cas o trobar un punt d‘equilibri per no provocar una resposta més aversiva que l’esperada cap a l’escolaritat.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00