Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Posar límits a nens i adolescents

Artículos de prensa

"...Sense límits els nens perden el nord i es desorienten..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1310

Data: 27 d'abril de 2012

Per que cal pesar límits? Els nens i adolescents necessiten referents, normes i límits ben definits, però també l'espai suficient per desenvolupar-se en llibertat.

Sense límits els nens perden el nord i es desorienten. Els nens en edat infantil (4-5 anys) necessiten explicacions. S‛adonen del que fan malament. Ja han après un bon nombre de normes, en aquesta edat ja saben moltes coses que estan bé o malament, entenen que s'han d'esperar a creuar un semàfor al costat de l'adult. Els nens en edat escolar (6-9 anys) necessiten suport. En aquesta etapa son més crítics i no es deixen dirigir amb tanta facilitat o reclamen sovint alguna cosa en contrapartida als seus bons actes. Demanen explicacions raonades i intenten els pactes a totes hores. A aquesta edat son fanàtics de la justícia com a igualtat absoluta. Els adolescents (més de 12 anys) necessiten comprensió. Comença un període mes crític, qüestionen per anar autoafirmant-se i adquirir autonomia i seguretat, per poder assolir-la sobredimensionen les seves respostes, a més els agrada mesurar-se amb l'adult i per això el repte és freqüent. No ens hem de deixar boicotejar ni enfadar-nos d’entrada, és millor contenir les situacions. Intentar sempre que sigui possible, parlar de manera positiva.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00