Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Elogiar de manera selectiva

Artículos de prensa

"...l'altre dia una mare comentava la seva dificultat per trobar els moments per dir algun elogi..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1302

Data: 2 de març de 2013

Moltes vegades necessitem incrementar les habilitats a l’hora de captar l’atenció dels nostres fills per aconseguir que s’atreveixin a iniciar nous aprenentatges. Tenim tendència, si no ho aprenen a la primera de canvi, a fer comentaris negatius que minoren la seva confiança d'entrada. L'altre dia una mare comentava la seva dificultat per trobar els moments per dir algun elogi i les dificultats per saber què dir. Com el saber dir: això m’agrada! En alguns moments, amb diferents paraules i gestos podem millorar el compliment de les indicacions que donem.

A nivell no verbal donar una abraçada a temps, acariciar els cabells col.locar el braç sobre les espatlles, somriure,fer signes d’aprovació faciliten la reIació amb els vostres fills. Fer un signe de temps, una T amb les dues mans, aixecar el polze.

A nivell verbal, "M'agrada quan tu fas...”. "Bon treball". “Això d'aquí molt bé, aquesta part pot estar millor, intenta millorar-la'‛,"ja saps que fa uns dies no podies fer això”. "Espera que ho vegi el pare o mare". “Has fet tot això tu sol". L'autoconfiança i l’autoestima és necessari educar-les a la infància, mantenir-les a l’adolescència i que apareguin ja integrades a la vida adulta.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00