Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Tranquil.litzar els pares

Artículos de prensa

"...Ignorar les dificultats, per altra banda, implica que l'estat ďànim queda afectat..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1300

Data: 17 de febrer de 2012

A vegades les consultes de psicologia infantil o juvenil van adreçades a quedar-nos més tranquils, ens agrada molt més que rebre una informació que ens alerti.

Ignorar les dificultats, per altra banda, implica que l'estat ďànim queda afectat, la motivació es bloqueja i  l’esforç disminueix.

La dislèxia, dificultat en l’aprenentatge de la lectura, o bé la disgrafia, que afecta l’aprenentatge de l'escriptura com a dificultat per anotar les tasques, acabar els treballs escrits, o els exàmens a temps, la mateixa dissortografia, així com la discalcúlia, limiten el poder resoldre senzilles operacions o raonar correctament suposant un handicap per als nostres fills.

En molts casos un trastorn per dèficit ďatenció apareix almenys acompanyat per alguna d'elles. Això contrasta amb què, amb freqüència, quan avaluem la capacitat intel·lectual apareix com a normal. El motiu és que les proves valoren aspectes com raonar, abstraure, memoritzar, solucionar problemes mitjançant una forma en què no s’ha de llegar o escriure per contestar-les. De manera que un estudiant pot ser ràpid amb el seu ordinador; brillant en els jocs, creatiu per buscar solucions, argumentar bé quan ens porta la contrària o talentós en música o art, però tenir dificultats a l'escola compromet el seu futur i ajudar-lo ens tranquil·litza i és una bona opció.

 

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00