Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

No vull ser gran

Artículos de prensa

"Facilitar l’aprenentatge es també deixar fer i aprendre..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1284

Data: 28 d'octubre de 2011

 

Va entrar va Seure i quan li vaig preguntar ‛‛ Per què creus que véns?", em va respondre “No vull ser gran". No es tracta d'una anècdota, sabia què li passava, havia establert unes dependències emocionals i no les volia perdre, no es volia enfrontar a la dificultat. "Anem a fer els deures", "porta'm la cartera tu",‛‛dóna'm l'entrepà", “prepara'm... fes-m'ho tot". "I si no m'ho fas m'enfadaré, cridaré i veuràs que puc organitzar". Tenia només vuit anys.

És evident que els adolescents i els nens acostumats a veure la realitat com a espectadors de televisió, cinema i videojocs i com a consumidors de serveis d'entreteniments tenen limitada la tolerància i el diàleg. Si no hi ha una relació interactiva que tingui en compte la iniciativa, que generi interrogants de com fer una cosa per si soI i una disposició a assumir responsabilitats, no s'assoleix l'autonomia necessària.

Facilitar l’aprenentatge es també deixar fer i aprendre, captar l'atenció, facilitar però no fer-li. No oblidem que sobreprotegir és fer-li a algú alguna cosa que podria fer per si sol si ho intentés i això evita el plaer que proporciona fer-ho per si sol. És incitar-lo a canviar el xip, no tan sols tenim un problema, sinó que necessitem buscar una Solució.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00