Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Llegir bé per entendre millor

Artículos de prensa

"...un lector interessat sol ser un estudiant millor...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1254

Data: 25 de març de 2011

 

Molts infants i adolescents arriben a nivells acadèmics alts amb dificultats en les àrees de l’escriptura. Això els causa problemes perquè els dificulta la comprensió de textos escrits.

Cal dir, abans de tot, que un lector interessat sol ser un estudiant millor. Per què? Si agafem un diari o una lectura d’entreteniment, els adults amb un lectura mecànica mes bona, aconsegueixen comprendre millor el text. Un preescolar de cinc anys acaba el curs llegint unes 15 PPM (paraules per minut), reconeix bé els fonemes i inicia la lectura mecànica.

En arribar al final de 1r de primària ha de llegir unes 35 PPM i  encara no iniciarà la comprensió fins que arribi al primer trimestre de 2n de primària, amb uns 60 PPM. Amb tot, hi ha diferències, perquè mentre que uns comencen a llegir enllaçant, d’altres ja comencen a entendre el que llegeixen.

Els passos serien: adquisició de la lectura mecànica a 1er a 35 PPM;  lectura comprensiva a 2n a 70-80 PPM;  memorització a 3r a 80-90 PPM;  a 4t 90-100 PPM i a 5è 100-110 PPM, etapa en que també es consolida l’ortografia arbitrària. Els adults llegim de 125 a 150 PPM en endavant i és imprescindible tenir un mínim de fluïdesa per poder estudiar en el futur amb comprensió. L'ajuda a temps fa que millorar la lectura millori la comprensió.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00