Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

TDAH i fracàs escolar

Artículos de prensa

"El fracàs escolar és molt freqüent en els nens amb TDAH, fins i tot en aquells que tenen un quocient intel.lectual normal, que son la inmensa majoría, i que cognitivament en teoría no haurien de tenir cap problema d'aprenentatge..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1218

Data: 9 de juliol de 2010

 

Gran part dels problemes de fracàs escolar dins l'ESO és conseqüència de trastorns de l'aprenentatge no detectats en Educació Primària.

El fracàs escolar és molt freqüent en els nens amb TDAH, fins i tot en aquells que tenen un quocient intel.lectual normal, que son la inmensa majoría, i que cognitivament en teoria no haurien de tenir cap problema d'aprenentatge. Són nens que tenen un estil d'aprenentatge que es basa en la improvisació, les respostas a l'atzar i les dificultats d'organització, només cal veure les dificultats que tenen per poder utilitzar la seva agenda escolar, i per descomptat que s'acompanya de problemes per mantenir l'atenció (no tenen perquè tenir una conducta hiperactiva).

Un dels primers professionals que pot detectar un trastorn de l'aprenentatge és el mestre, el seu paper és decisiu en la identificació de nens o nenes amb TDAH. En qualsevol escola, basant-nos en els actuals coneixements epidemiològics, hi ha al voltant del 3.5 al 5% de alumnes amb TDAH.

Estan tots detectats?. La seva detecció permetrà en la majoria d'ocasions, prevenir un fracàs escolar. No oblidem que gran part de l'abandonament escolar prematur es deu a trastorns de l'aprenentatge no diagnosticats.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Viernes 15 Noviembre 2019, 11:34