Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Millorar la gestió del temps

Artículos de prensa

"Es tracta de construir un pla que ha de complir tres característiques: realista, flexible i personal..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1226

Data: 10 de setembre de 2010

 

Amb l’inici d’un nou curs els nens i adolescents decideixen replantejar-se nous hàbits d’estudi, es fan nous propòsits, es diuen així mateixos: “Aquest any estudiaré des del principi”, “revisaré el que fem a classe”, “passaré els apunts a net” i, per descomptat, el pensament central va orientat a “estudiaré per als exàmens amb temps i no ho deixaré per a l’últim dia”.

Sovint la intenció és bona, però sabem que això no és suficient. Es parla des de l’àmbit de la psicologia d’una bona PGT, és a dir, planificació de la gestió del temps, aplicable tant a la vida quotidiana, com a les diferents matèries.

Es tracta de construir un pla que ha de complir tres característiques: realista, flexible i personal, i cal preguntar-se si no, què falla? L’organització, la planificació i distribució de tasques escolars.

Aquesta gestió del temps real cal educar-la des de la família, respectant horaris, assolint petites responsabilitats d’acord a les edats.

Tenir en compte aquest recurs ens permet gaudir més del nostre temps i no acabar en el parany de viure en una cursa de presses o immediatesa ja des de petits.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00