Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Una nova forma de comunicació

Artículos de prensa

"Entre les competències familiars hem d’afavorir la comunicació, a partir del diàleg..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1231

Data: 15 d'octubre de 2010

 

Tornem a l’escola i no tenim llibres, uns PDF a la pantalla d’un petit ordinador tornaran a ser aquest curs la novetat de les aules d’ESO. Som davant d’una nova forma d’entendre l’educació, enriquidora pel que suposa en coneixements i mitjans multimèdia, però tot canvi comporta una adaptació i socialment camina amb nosaltres. Un mon digital estimulant i ple de sorpreses al voltant les la xarxa fabrica un mon virtual comunicat en xarxa.

Un dia d’aquesta setmana parlant amb un adolescent de les vacances, explicava: “som molt amics, hem parlat tot l’estiu, bé no ens hem conegut encara...”. Els pares per una altra via comentaven que el seu fill està cada vegada més “connectat” i menys “comunicat”, novetat que els preocupava perquè volen saber cóm enfocar el tema.

Entre les competències familiars hem d’afavorir la comunicació, a partir del diàleg, com trobar l’equilibri, desitjar aprendre i conèixer, capacitat d’autocrítica, ser assertiu, saber utilitzar el nostre potencial, ser empàtics amb els altres i l’entorn.

L’informe Delors, elaborat a la UNESCO per una educació del segle XXI, assenyala quatre actituds: “Aprendre a fer, a conèixer, a viure i aprendre a ser”.

Tot en un clic.

 

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00