Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Una nova forma de comunicació

Artículos de prensa

"Entre les competències familiars hem d’afavorir la comunicació, a partir del diàleg..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1231

Data: 15 d'octubre de 2010

 

Tornem a l’escola i no tenim llibres, uns PDF a la pantalla d’un petit ordinador tornaran a ser aquest curs la novetat de les aules d’ESO. Som davant d’una nova forma d’entendre l’educació, enriquidora pel que suposa en coneixements i mitjans multimèdia, però tot canvi comporta una adaptació i socialment camina amb nosaltres. Un mon digital estimulant i ple de sorpreses al voltant les la xarxa fabrica un mon virtual comunicat en xarxa.

Un dia d’aquesta setmana parlant amb un adolescent de les vacances, explicava: “som molt amics, hem parlat tot l’estiu, bé no ens hem conegut encara...”. Els pares per una altra via comentaven que el seu fill està cada vegada més “connectat” i menys “comunicat”, novetat que els preocupava perquè volen saber cóm enfocar el tema.

Entre les competències familiars hem d’afavorir la comunicació, a partir del diàleg, com trobar l’equilibri, desitjar aprendre i conèixer, capacitat d’autocrítica, ser assertiu, saber utilitzar el nostre potencial, ser empàtics amb els altres i l’entorn.

L’informe Delors, elaborat a la UNESCO per una educació del segle XXI, assenyala quatre actituds: “Aprendre a fer, a conèixer, a viure i aprendre a ser”.

Tot en un clic.

 

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Martes 21 Noviembre 2023, 11:59