Dr. Jordi Sasot Llevadot

Es médico especialista en Psiquiatría y Pediatría por la Universidad Autónoma de Barcelona (Unidad Docente Vall d'Hebron) desde el 1983.

Magíster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por el Departamento de Farmacología y Psiquiatría de la Universidad Autónoma de Barcelona con la cualificación de Sobresaliente.

Colegiado por el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona con el nº 13.345.

Pertenece al Cuerpo Facultativo del Centro Médico Teknon dónde dirige la Unidad de Paidopsiquiatria (Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil).

Presidente de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de la Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Miembro de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Miembro de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la Societat Catalana de Pediatria.

Miembro de la Asociación Española de Pediatria.

Miembro del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Profesor del Postgrado en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

TDAH: deu claus per al mestre

Artículos de prensa

“…La distracció, la impulsivitat, hiperactivitat, desorganització i altres dificultats condueixen a l’alumne a situacions que el perjudiquen a ell i els que l’envolten…”

Publicat: A la revista Tot Sant Cugat n. 1608
Data: 28 de Febrer del 2018

La població infantil i juvenil amb trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat o sense (TDAH) s’afronta moltes vegades amb greus problemes a l’escola. La distracció, la impulsivitat, hiperactivitat, desorganització i altres dificultats condueixen a l’alumne a situacions que el perjudiquen a ell i els que l’envolten. Quines són les deu claus que podrien obrir al mestre la porta de l’alumne?:

• Asseure l’alumne en un lloc tranquil i sense distractors.

• Facilitar interrupcions que li permetin aixecar-se del seient.

• Proporcionar espais curts de descans entre activitats de classe.

• Proporcionar temps addicional per completar els objectius.

• Si llegeix amb dificultat: donar temps addicional de lectura.

• Si la seva expressió oral és pobra: acceptar les respostes orals que doni i estimular a l’estudiant a parlar de les seves idees.

• Si la seva expressió escrita és pobra: acceptar els treballs que faci que no siguin escrits i no assignar moltes feines escrites.

• Estimular a l’alumne a utilitzar sistemes de classificació.

• Supervisar l’anotació de les activitats escolars (agenda).

• Ajudar l’estudiant a anticipar els seus objectius.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Viernes 18 Enero 2019, 12:31