Dr. Jordi Sasot Llevadot

Es médico especialista en Psiquiatría y Pediatría por la Universidad Autónoma de Barcelona (Unidad Docente Vall d'Hebron) desde el 1983.

Magíster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por el Departamento de Farmacología y Psiquiatría de la Universidad Autónoma de Barcelona con la cualificación de Sobresaliente.

Colegiado por el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona con el nº 13.345.

Pertenece al Cuerpo Facultativo del Centro Médico Teknon dónde dirige la Unidad de Paidopsiquiatria (Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil).

Presidente de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de la Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Miembro de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Miembro de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la Societat Catalana de Pediatria.

Miembro de la Asociación Española de Pediatria.

Miembro del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Profesor del Postgrado en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Dislèxia: signes d'alerta

Artículos de prensa

"...és fàcil també observar dificultats neuropsicològiques no estrictament específiques de la dislèxia..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1296

Data: 20 de gener de 2012

Els signes ďalerta de la dislèxia poden ser significatius en l'etapa preescolar. Pot aparèixer un desenvolupament lent de la parla i del llenguatge, disnomia (dificultat per recordar el nom de les paraules) retard per memoritzar números, lletres o dies de la setmana i dificultats en l’adquisició de la memòria de formes.

En l'etapa d'adquisició de les tècniques instrumentals (P-5 d'educació infantil, 1r i 2n d'educació primària) sempre hem de pensar en un trastorn dislèxic si apareixen significatives dificultats lingüístiques: gran dificultat per descompondre paraules en síl·labes o vice-versa, i confondre, invertir, substituir o ometre fonemes i les seves grafies corresponents.

És fàcil també observar dificultats neuropsicològiques no estrictament específiques de la dislèxia, com dèficits en l’organització perceptiva, orientació viso espaial, organització temporoseqüencial, atenció sostinguda i memòria immediata, així com en l’organització psicomotriu i de la dominància lateral i en definitiva, observar una adquisició lectora lenta amb grans dificultats lectocomprensives.

Tot això condiciona una baixa autoestima, conductes problemàtiques i deficients habilitats socials.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00