Dr. Jordi Sasot Llevadot

Es médico especialista en Psiquiatría y Pediatría por la Universidad Autónoma de Barcelona (Unidad Docente Vall d'Hebron) desde el 1983.

Magíster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por el Departamento de Farmacología y Psiquiatría de la Universidad Autónoma de Barcelona con la cualificación de Sobresaliente.

Colegiado por el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona con el nº 13.345.

Pertenece al Cuerpo Facultativo del Centro Médico Teknon dónde dirige la Unidad de Paidopsiquiatria (Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil).

Presidente de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de la Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Miembro de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Miembro de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la Societat Catalana de Pediatria.

Miembro de la Asociación Española de Pediatria.

Miembro del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Profesor del Postgrado en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Fills i pares TDAH

Artículos de prensa

"En alguns d’aquests casos és aconsellable identificar i ajudar el TDAH adult plantejant una intervenció psicoeducativa familiar...."

Publicat a: Revista tot Sant Cugat, n.1272

Data: 27 de juliol de 2011

 

El trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns del  neurodesenvolupament amb més implicació genètica. Des del punt de vista etiològic, es calcula que aquesta causa arriba al 80% d’aquesta població (Barkley RA, 2005). Això implica que és molt freqüent trobar famílies en que diàriament convisquin pares i fills amb dificultats semblants. Aquest aspecte és bàsic per comprendre, en alguns casos, les crisis familiars.

En altres situacions els pares recorden amb els resultats acadèmics dels seus fills les seves pròpies dificultats escolars.

En alguns d’aquests casos és aconsellable identificar i ajudar el TDAH adult plantejant una intervenció psicoeducativa familiar.

L'entrenament educatiu dels pares és eficaç per (Guia NICE, 2009):  

a) disminuir les conductes de sobreactivitat i impulsivitat

b) disminuir la freqüència de les conductes desajustades i augmentar el compliment de les normes i

c) disminuir les conductes agressives que neixen de l'absència d'un adequat control dels impulsos.

El TDAH adult és freqüent en una família amb fills TDAH. Tenir present aquest aspecte és un factor clau en salut mental infantil.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00