Dr. Jordi Sasot Llevadot

Es médico especialista en Psiquiatría y Pediatría por la Universidad Autónoma de Barcelona (Unidad Docente Vall d'Hebron) desde el 1983.

Magíster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por el Departamento de Farmacología y Psiquiatría de la Universidad Autónoma de Barcelona con la cualificación de Sobresaliente.

Colegiado por el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona con el nº 13.345.

Pertenece al Cuerpo Facultativo del Centro Médico Teknon dónde dirige la Unidad de Paidopsiquiatria (Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil).

Presidente de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de la Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Miembro de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Miembro de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Miembro de la Societat Catalana de Pediatria.

Miembro de la Asociación Española de Pediatria.

Miembro del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Profesor del Postgrado en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Manifestació del TDAH en nens

Artículos de prensa

"El trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns més freqüents en nens i adolescents..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1228

Data: 24 de setembre de 2010

 

El trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns més freqüents en nens i adolescents. Les principals manifestacions són la manca d’atenció, la hiperactivitat i la impulsivitat. Segons el DSM-IV-TR (Manual Diagnòstic i Estadístic de l’Acadèmia Americana de Psiquiatria), les manifestacions clíniques dels seus símptomes són:

  • Manca d’atenció:

Tenen dificultats per mantenir l’atenció en tasques escolars i socials. Hi senten, però no escolten. No sempre segueixen les ordres i les instruccions i tenen dificultats per organitzar i planificar. Tot això genera habitualment importants dificultats d’aprenentatge.

  • Hiperactivitat:

Són nens que no poden estar quiets, tant a casa com a l’escola. S’aixequen del seient, ho toquen tot i no paren quiets. Dins la infància la hiperactivitat és més significativa, més tard, en l’adolescència, és menys evident, predomina una sensació interna d’inquietud.

  • Impulsivitat:

Són nens i adolescent que sovint interrompen i donen respostes precipitades. Impacients i poc reflexius, actuen sense pensar. Això genera problemes conductuals.

Per plantejar-se un possible diagnòstic de TDAH, les manifestacions abans descrites s’han de produir almenys en dos llocs diferents, habitualment a casa i a l’escola.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 29 Julio 2019, 08:00