Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Què és un TEA?

Articles de premsa

... es manifesten com la presència de moviments motors o repetitius, ús d’objectes o parla estereotipada, interessos restringits i/o obsessius d’intensitat gradual...

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1645
Data: 20 de Novembre de 2018

El TEA es caracteritza per un trastorn del neurodesenvolupament que es manifesta per la presència d’una actitud extremadament restringida en activitats i interessos que afecten el llenguatge, la interacció social i la comunicació.
Aquestes manifestacions poden variar molt en funció del nivell de desenvolupament i edat de cada nen.
Es manifesten com la presència de moviments motors o repetitius, ús d’objectes o parla estereotipada, interessos restringits i/o obsessius d’intensitat gradual, hiper-hipo sensibilitat sensorial, fascinació per objectes que roden, giren, rodes.
En l’actualitat molts nens es beneficien d’un diagnòstic i intervenció precoç, a través de proves com DENVER (0-5 anys); British Columbia; M-CHAT (18-24 mesos. Diana Robins, U. Georgia. USA); CAST (36-48 mesos. Scott i Baron, U. Cambridge); A-DIR i A-DOS (Catherine Lord, W. Cornell Medical College NY).
Una detecció precoç permet posar en marxa programes d’intervenció que milloren l’adaptació a l’escola i a la comunicació.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00