Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Estudiar en PDF

Articles de premsa

"...estudiava, no en format llibre imprès sinó en PDF, amb uns auriculars i ordinador podria llegir el text a l'hora que l'escoltava....."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1420

Data: 20 de juny de 2014

Aquesta setmana visitava una família que per motius laborals han estat vivint als EUA. El seu fill nascut allà presentava un ADD, Attention Deficit Disorder, el que s'anomena un TDA aquí. Era evident que li recomanaven continuïtat en el tractament terapèutic i en la reeducació de les seves dificultats en especial en lectoescriptura i atencionals com figurava a l'informe. El sorprenent va ser quan va explicar amb tota naturalitat que estudiava, no en format llibre imprès sinó en PDF, amb uns auriculars i ordinador podria llegir el text a l'hora que l'escoltava. Això facilitava una millor comprensió oral i escrita, ja que l'arribada de la informació venia per doble via, coincidint l'atenció visual i l'atenció auditiva. Explicaven que això augmentava de forma molt satisfactòria el seu rendiment i motivació. A la pregunta d'on adreçar-se per aconseguir un material similar es van sorprendre que aquí no fos tan freqüent trobar-ho. El handicap és com a reflexió, si en altres països és possible i si els nostres estudiants a les facultats ja estudien la majoria amb el sistema digital. No puc per menys pensar en ell i com el canvi de vida li ha ocasionat un problema.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 28 octubre 2019, 11:52