Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Trastorns de l'atenció i subtipus

Articles de premsa

"...Es queixen que el nen falla en l'atenció dels petits detalls, que té dificultat a mantenir l'atenció...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1414

Data: 9 de maig de 2014

Sota el rètol de problemes atencionals s'han inclòs la distracció sobre tasques de l'atenció selectiva, l'atenció dividida, l'atenció alternant i l'atenció sostinguda, probablement la més determinant en dificultats acadèmiques. Es queixen que el nen falla en l'atenció dels petits detalls, que té dificultat a mantenir l'atenció en les diferents activitats, sembla que no escolti quan se li parla directament, no segueix les instruccions i no finalitza les tasques escolars i no per negativisme, té dificultats en organitzar les seves activitats, evita feines que requereixen un esforç mental sostingut, perd coses sovint, es distreu davant d'estímuls externs.

Cal també identificar bé els alumnes que poden presentar un trastorn restrictiu de l'atenció, són nens que presenten les següents característiques:

 

  • Baixa velocitat de processament de l'informació, són nens excessivament lents.
  • Dificultats en atenció selectiva, no poden respondre davant d'un estímul i ignorar d'altres al mateix temps.
  • Major afectació de la memòria de treball.
  • Dificultats epicrítiques, on la seva psicomotrocitat fina es més immadura.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00