Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Posar límits a nens i adolescents

Articles de premsa

"...Sense límits els nens perden el nord i es desorienten..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1310

Data: 27 d'abril de 2012

Per que cal pesar límits? Els nens i adolescents necessiten referents, normes i límits ben definits, però també l'espai suficient per desenvolupar-se en llibertat.

Sense límits els nens perden el nord i es desorienten. Els nens en edat infantil (4-5 anys) necessiten explicacions. S‛adonen del que fan malament. Ja han après un bon nombre de normes, en aquesta edat ja saben moltes coses que estan bé o malament, entenen que s'han d'esperar a creuar un semàfor al costat de l'adult. Els nens en edat escolar (6-9 anys) necessiten suport. En aquesta etapa son més crítics i no es deixen dirigir amb tanta facilitat o reclamen sovint alguna cosa en contrapartida als seus bons actes. Demanen explicacions raonades i intenten els pactes a totes hores. A aquesta edat son fanàtics de la justícia com a igualtat absoluta. Els adolescents (més de 12 anys) necessiten comprensió. Comença un període mes crític, qüestionen per anar autoafirmant-se i adquirir autonomia i seguretat, per poder assolir-la sobredimensionen les seves respostes, a més els agrada mesurar-se amb l'adult i per això el repte és freqüent. No ens hem de deixar boicotejar ni enfadar-nos d’entrada, és millor contenir les situacions. Intentar sempre que sigui possible, parlar de manera positiva.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59