Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Tranquil.litzar els pares

Articles de premsa

"...Ignorar les dificultats, per altra banda, implica que l'estat ďànim queda afectat..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1300

Data: 17 de febrer de 2012

A vegades les consultes de psicologia infantil o juvenil van adreçades a quedar-nos més tranquils, ens agrada molt més que rebre una informació que ens alerti.

Ignorar les dificultats, per altra banda, implica que l'estat ďànim queda afectat, la motivació es bloqueja i  l’esforç disminueix.

La dislèxia, dificultat en l’aprenentatge de la lectura, o bé la disgrafia, que afecta l’aprenentatge de l'escriptura com a dificultat per anotar les tasques, acabar els treballs escrits, o els exàmens a temps, la mateixa dissortografia, així com la discalcúlia, limiten el poder resoldre senzilles operacions o raonar correctament suposant un handicap per als nostres fills.

En molts casos un trastorn per dèficit ďatenció apareix almenys acompanyat per alguna d'elles. Això contrasta amb què, amb freqüència, quan avaluem la capacitat intel·lectual apareix com a normal. El motiu és que les proves valoren aspectes com raonar, abstraure, memoritzar, solucionar problemes mitjançant una forma en què no s’ha de llegar o escriure per contestar-les. De manera que un estudiant pot ser ràpid amb el seu ordinador; brillant en els jocs, creatiu per buscar solucions, argumentar bé quan ens porta la contrària o talentós en música o art, però tenir dificultats a l'escola compromet el seu futur i ajudar-lo ens tranquil·litza i és una bona opció.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59