Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

TDAH i qualitat de vida

Articles de premsa

"Els nens amb TDAH tenen més dificultats en recordar el passat i evocar aquesta informació..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1290

Data: 9 de desembre de 2011

Els nens amb TDAH tenen més dificultats en recordar el passat i evocar aquesta informació en el moment que la necessiten. També el fet d’aprendre de les errades suposa un handicap per a ells. La seva conducta, si la comparem amb el mateix grup d’edat, a l' hora de planificar les tasques i portar a terme els seus plans, o preveure conseqüències futures, és més immediata.

Viuen en el moment present. Això comporta que al ser menys reflexius, mostren una actitud de major immaduresa a l'hora de seleccionar el que han de fer o prendre decisions. Sovint alguns les ajornen per por a equivocar-se. Davant d'una situació reaccionen sense dedicar el temps necessari a analitzar els esdeveniments.

Aquesta línia de conducta fa que augmenti la probabilitat de precipitar-se i triar una resposta que no seria l'esperada, per exemple, agafar alguna cosa perquè els ha agradat, contestar un adult durant una empipada de forma més reactiva a la mitjana.

Millorar amb estratègies el seu autocontrol evita situacions noves, situa els límits i permet una millor responsabilitat.

Millorar aquests aspectes implica una millor qualitat de vida per a ells i la seva família.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59