Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Llegir bé per entendre millor

Articles de premsa

"...un lector interessat sol ser un estudiant millor...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1254

Data: 25 de març de 2011

 

Molts infants i adolescents arriben a nivells acadèmics alts amb dificultats en les àrees de l’escriptura. Això els causa problemes perquè els dificulta la comprensió de textos escrits.

Cal dir, abans de tot, que un lector interessat sol ser un estudiant millor. Per què? Si agafem un diari o una lectura d’entreteniment, els adults amb un lectura mecànica mes bona, aconsegueixen comprendre millor el text. Un preescolar de cinc anys acaba el curs llegint unes 15 PPM (paraules per minut), reconeix bé els fonemes i inicia la lectura mecànica.

En arribar al final de 1r de primària ha de llegir unes 35 PPM i  encara no iniciarà la comprensió fins que arribi al primer trimestre de 2n de primària, amb uns 60 PPM. Amb tot, hi ha diferències, perquè mentre que uns comencen a llegir enllaçant, d’altres ja comencen a entendre el que llegeixen.

Els passos serien: adquisició de la lectura mecànica a 1er a 35 PPM;  lectura comprensiva a 2n a 70-80 PPM;  memorització a 3r a 80-90 PPM;  a 4t 90-100 PPM i a 5è 100-110 PPM, etapa en que també es consolida l’ortografia arbitrària. Els adults llegim de 125 a 150 PPM en endavant i és imprescindible tenir un mínim de fluïdesa per poder estudiar en el futur amb comprensió. L'ajuda a temps fa que millorar la lectura millori la comprensió.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00