Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

TDAH i fracàs escolar

Articles de premsa

"El fracàs escolar és molt freqüent en els nens amb TDAH, fins i tot en aquells que tenen un quocient intel.lectual normal, que son la inmensa majoría, i que cognitivament en teoría no haurien de tenir cap problema d'aprenentatge..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1218

Data: 9 de juliol de 2010

 

Gran part dels problemes de fracàs escolar dins l'ESO és conseqüència de trastorns de l'aprenentatge no detectats en Educació Primària.

El fracàs escolar és molt freqüent en els nens amb TDAH, fins i tot en aquells que tenen un quocient intel.lectual normal, que son la inmensa majoría, i que cognitivament en teoria no haurien de tenir cap problema d'aprenentatge. Són nens que tenen un estil d'aprenentatge que es basa en la improvisació, les respostas a l'atzar i les dificultats d'organització, només cal veure les dificultats que tenen per poder utilitzar la seva agenda escolar, i per descomptat que s'acompanya de problemes per mantenir l'atenció (no tenen perquè tenir una conducta hiperactiva).

Un dels primers professionals que pot detectar un trastorn de l'aprenentatge és el mestre, el seu paper és decisiu en la identificació de nens o nenes amb TDAH. En qualsevol escola, basant-nos en els actuals coneixements epidemiològics, hi ha al voltant del 3.5 al 5% de alumnes amb TDAH.

Estan tots detectats?. La seva detecció permetrà en la majoria d'ocasions, prevenir un fracàs escolar. No oblidem que gran part de l'abandonament escolar prematur es deu a trastorns de l'aprenentatge no diagnosticats.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00