Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Millorar la gestió del temps

Articles de premsa

"Es tracta de construir un pla que ha de complir tres característiques: realista, flexible i personal..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1226

Data: 10 de setembre de 2010

 

Amb l’inici d’un nou curs els nens i adolescents decideixen replantejar-se nous hàbits d’estudi, es fan nous propòsits, es diuen així mateixos: “Aquest any estudiaré des del principi”, “revisaré el que fem a classe”, “passaré els apunts a net” i, per descomptat, el pensament central va orientat a “estudiaré per als exàmens amb temps i no ho deixaré per a l’últim dia”.

Sovint la intenció és bona, però sabem que això no és suficient. Es parla des de l’àmbit de la psicologia d’una bona PGT, és a dir, planificació de la gestió del temps, aplicable tant a la vida quotidiana, com a les diferents matèries.

Es tracta de construir un pla que ha de complir tres característiques: realista, flexible i personal, i cal preguntar-se si no, què falla? L’organització, la planificació i distribució de tasques escolars.

Aquesta gestió del temps real cal educar-la des de la família, respectant horaris, assolint petites responsabilitats d’acord a les edats.

Tenir en compte aquest recurs ens permet gaudir més del nostre temps i no acabar en el parany de viure en una cursa de presses o immediatesa ja des de petits.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00