Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Una nova forma de comunicació

Articles de premsa

"Entre les competències familiars hem d’afavorir la comunicació, a partir del diàleg..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1231

Data: 15 d'octubre de 2010

 

Tornem a l’escola i no tenim llibres, uns PDF a la pantalla d’un petit ordinador tornaran a ser aquest curs la novetat de les aules d’ESO. Som davant d’una nova forma d’entendre l’educació, enriquidora pel que suposa en coneixements i mitjans multimèdia, però tot canvi comporta una adaptació i socialment camina amb nosaltres. Un mon digital estimulant i ple de sorpreses al voltant les la xarxa fabrica un mon virtual comunicat en xarxa.

Un dia d’aquesta setmana parlant amb un adolescent de les vacances, explicava: “som molt amics, hem parlat tot l’estiu, bé no ens hem conegut encara...”. Els pares per una altra via comentaven que el seu fill està cada vegada més “connectat” i menys “comunicat”, novetat que els preocupava perquè volen saber cóm enfocar el tema.

Entre les competències familiars hem d’afavorir la comunicació, a partir del diàleg, com trobar l’equilibri, desitjar aprendre i conèixer, capacitat d’autocrítica, ser assertiu, saber utilitzar el nostre potencial, ser empàtics amb els altres i l’entorn.

L’informe Delors, elaborat a la UNESCO per una educació del segle XXI, assenyala quatre actituds: “Aprendre a fer, a conèixer, a viure i aprendre a ser”.

Tot en un clic.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00