Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Ansietat: infància i adolescència

Articles de premsa

"És convenient entrenar estratègies que ajudin el nen o l’adolescent a resoldre situacions quotidianes..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1235

Data: 12 de novembre de 2010

 

Un dels motius més freqüents en l’àmbit de la psicologia són el trastorns d’ansietat. En el seu origen ocupen un paper important els esdeveniments estressants (separació de pares, dificultats escolars o adaptació social).

Sovint apareix una vulnerabilitat que es pot manifestar de forma somàtica, com dolors abdominals, opressió respiratòria, cefalea tensional, insomni…, que fan la seva aparició en períodes d’exàmens o després de conèixer resultats.

A diferència de l’ansietat de separació en la infància, equivalent a la por a allunyar-se dels pares a l’hora d’anar a l’escola o sortides escolars, apareix l’ansietat excessiva en l’adolescència, que afecta més al vessant acadèmic i social. Una predisposició innata afavoreix la sobrepreocupació excessiva que senten. És convenient entrenar estratègies que ajudin el nen o l’adolescent a resoldre situacions quotidianes.

En l’última reunió d’octubre de 2010 de l’APA (American Psychological Association) ens informen com les tècniques d’afrontament o coping skills ens ajuden a superar aquestes situacions que ens generen ansietat.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00