Dr. Jordi Sasot Llevadot

És metge especialista en Psiquiatria i Pediatria per la Universitat Autònoma de Barcelona (Unitat Docent Vall d'Hebron) des del 1983.

Magíster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil pel Departament de Farmacologia i Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la qualificació d'excel·lent.

Col·legiat pel Col·legi Oficial de Metges de Barcelona amb el nº 13.345.

Pertany al Cos Facultatiu del Centro Médico Teknon on dirigeix la Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil).

President de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).

Membre de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.

Membre de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).

Membre de la Societat Catalana de Pediatria.

Membre de la Asociación Española de Pediatria.

Membre del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)

Professor del Postgrau en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Cal conèixer el TANV

Articles de premsa

"...cal conèixer un trastorn poc conegut, el trastorn de l'aprenentatge no-verbal (TANV)..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1354

Data: 8 de març de 2013

Dins dels trastorns de l'aprenentatge cal conèixer un trastorn poc conegut, el trastorn de l'aprenentatge no-verbal (TANV), aquests nens en els primers cursos de primària presenten un conjunt d'alteracions responsables d'un baix rendiment escolar:

1.- Tenen dificultats en la integració visioespaial: dificultats per reconèixer lletres i números i poca memòria visual. Habitualment poden mostrar gran atenció pels petits detalls, obviant el conjunt global.

2.- Solen presentar un cert retard en l'adquisició de les habilitats psicomotrius.

3.- Presenten dificultats en les habilitats organitzatives: poden presentar dificultats a l'hora de generar hipòtesis, planificar, organitzar i generalitzar solucions.

4.- Són nens que es desorienten amb facilitat i presenten dificultats per entendre els conceptes de temps.

5.- Presenten dificultats en l'ús i la comprensió de la comunicació no-verbal (com les expressions facials) i dels aspectes pragmàtics del llenguatge (ironies, doble sentit, etc.) volen però no saben com interactuar.

6.- Mostren dificultats en la comprensió de les emocions.

7.- Són nens que també tenen dificultats per adaptar-se als canvis en la seva rutina diària.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 29 juliol 2019, 08:00